Vegfinans Bypakke Nedre Glomma AS
Priser
Velg din takstgruppe for å se riktige priser
Velg takstgruppe
Priser
Bomstasjon | Fullpris | Avtale |
---|---|---|
Værste brua | 32 kr | 25,60 kr |
Kråkerøy brua | 32 kr | 25,60 kr |
Rv. 110 Seut | 32 kr | 25,60 kr |
Rv. 110 Fredrikstadbrua | 32 kr | 25,60 kr |
Fv. 381 Veumveien | 32 kr | 25,60 kr |
Fv. 109 Råbekken | 32 kr | 25,60 kr |
Dikeveien | 32 kr | 25,60 kr |
Evjebekkveien | 32 kr | 25,60 kr |
Fv. 112 Hauge bru | 32 kr | 25,60 kr |
Fv. 109 Rolvsøysund | 32 kr | 25,60 kr |
Rv. 22 Årum vest | 32 kr | 25,60 kr |
Fv. 107 Vardeveien | 32 kr | 25,60 kr |
Fv. 130 Skjærviken | 32 kr | 25,60 kr |
Rv. 22 Hafslund syd | 32 kr | 25,60 kr |
Navestadveien | 32 kr | 25,60 kr |
Fv. 118 Sarpsbru | 32 kr | 25,60 kr |
Fv. 114 Grålum | 32 kr | 25,60 kr |
E6 Lekevoll rampe fra syd | 32 kr | 25,60 kr |
E6 Lekevoll rampe fra nord | 32 kr | 25,60 kr |
Fv. 118 Kalnes | 32 kr | 25,60 kr |
Fv. 109 Alvim vest | 32 kr | 25,60 kr |
Fv. 1168 Alvimveien | 32 kr | 25,60 kr |
E6 Alvim rampe fra nord | 32 kr | 25,60 kr |
E6 Alvim rampe fra sør | 32 kr | 25,60 kr |
Tuneveien | 32 kr | 25,60 kr |
Kart over bomstasjoner
Hva skal vi bygge?
Alle bompengeprosjekter er vedtatt av Stortinget gjennom en egen stortingsproposisjon.
Proposisjonen er Samferdselsdepartementets forslag om utbygging og finansering av prosjektet. Her fremkommer blant annet bakgrunn for utbyggingen, samt detaljer om hva som skal bygges.
Proposisjonen legger også rammebetingelsene for bompengeprosjektet i form av plassering av bomstasjoner, takster, finansiering, garantier, levetid med mer.
Utvikling og tall
Andel elbiler av totaltrafikk i fjor:
33.64%
Utvikling i gjeld
Om prosjektet
Bypakke Nedre Glomma:
Bompengeinnkrevingen ved Bypakke Nedre Glomma fase 2 starter opp onsdag 20. mars klokken 12:00.
Prosjektet omfatter blant annet utbygging av hovedvegnettet, nye vegbruer over Glomma, etablering av et sammenhengende sykkelvegnett, bygging av kollektivfelt og tiltak for å styrke kollektivtrafikken.
Prosjektene og tiltakene som ligger til grunn for Bypakke Nedre Glomma er bygd på målet om at klimagassutslipp, kø, luftforurensning og støy i byområdene skal reduseres gjennom effektiv arealbruk, og at veksten i persontransporten skal tas med kollektivtransport, sykling og gange.
I tillegg er følgende målsettinger lagt til grunn:
- Nullvisjonen; det skal arbeides for å ikke overskride de statlige målene for antall drepte og skadde i trafikken.
- Kollektivandelen skal øke.
- Sykkelandelen skal øke.
- Utslippene fra veitrafikken skal reduseres.
- Det skal utvikles gode knutepunkter.
- Framkommeligheten for kollektiv- og næringstransporten skal bedres
Innkrevingen i Bypakke Nedre Glomma fase 1 ble avsluttet 31. mai kl. 12.00. Innkrevingen på Kråkerøyforbindelsen ble videreført med samme takster og rabatter.
Kråkerøyforbindelsen:
Rv 108 Ny Kråkerøyforbindelse ble åpnet for trafikk i 2011. Prosjektet bidrar til bedret fremkommeligheten og redusert sårbarheten for trafikken mellom Fredrikstad og Kråkerøy.